FAQ

Exportera mailadresser

Att exportera mailadresserna är smidigt sätt för att kunna skicka alla deltagarna e-post med din egen mail som avsändare, se bara till att klistra in e-postadresserna som blind avsändare så det ser ut som att du skickat e-posten till dem personligen och att de inte ser varandras e-postadresser (brukar leda till stor irritation då)

  1. Börja med att klicka in dig på det evenemang du vill exportera mailadresserna från
    hello
  1. Klicka därefter på ”Exportera Mailadresser”, en ny sida öppnar sig
    hello
  2. E-postadresserna levereras både kommaseparerade och nyradseparerade, därefter är det bara att göra det som passar med adresserna.

hello

Ställa in ett evenemang

Så händer det att ett evenemang inte kommer att vara möjligt att genomföra som planerat. Oavsett anledning så är det dags att kavla upp armarna och följa ett par steg för att komma igenom det här för att sen kunna tänka på annat som att planera för kommande evenemang.

Om det tråkiga är framme när anmälningsförfarandet fortfarande är i gång så ska först och främst anmälningsformuläret stängas så inga nya kan anmäla sig, 4 klick så är den delen avklarad och processen är nästan klar.

Efter att det är åtgärdat så att inga nya deltagare kan anmäla sig så är vi framme vid att kontakta deltagarna. Vi erbjuder tre sätt att lösa den här biten på.

Beroende på om evenemanget ska ställas in eller flyttas fram till ett senare tillfälle så kan situationen uppstå med deltagare som inte kommer att kunna eller vilja närvara vid ett senare tillfälle och då kommer vi fram till behovet att återbetala deltagaravgiften. Då vi löpande betalar ut avgifterna för kort, Swish och fakturor så får ni göra återbetalningarna till deltagarnas konto själva eller lösa med tillgodokvitto till något annat evenemang med en rabattkod.

Om ni ska flytta evenemanget framåt i tiden och startdatumet inte än har infallit så kan ni enkelt uppdatera datumen för evenemangets start och slut samt eventuellt justera sista datumet för att kunna anmäla sig, Guide.
Ni märker kanske att återkopplingen är att vissa inte kan bara flyttas till det tänkta nya datumet för evenemanget utan dem kanske inte kan förrän kommande eller ännu senare tillfälle. Då finns funktionen att flytta en deltagare till ett annat anmälningsformulär, sen får ni meddela deltagaren det nya tillfället som de ska närvara på

Stänga anmälningsformulär

Tyvärr händer det att ett evenemang måste ställas in eller flyttas framåt till ett senare tillfälle.

Om formuläret ska stängas så är det första att göra att stänga anmälan för fler deltagare och det görs igenom att redigera anmälningsformuläret och flytta datumet för ” Sista anmälning” till gårdagens datum.

1-2. Redigera anmälningsformuläret
3. Leta efter ”Datum och tider”
4. Vid ” Sista anmälning”, ändra datum till gårdagens datum, följ länk om evenemanget ska flyttas fram
5. Spara

hello

hello

Om det är fler evenemang som ska pausas/stängas så gör på samma sätt med de andra formulären

Flytta fram evenemang

Tyvärr händer det att ett evenemang måste flyttas framåt till ett senare tillfälle.

Om formuläret ska flyttas fram så är det första att göra att kontakta eventuella deltagare som redan har anmält sig eller så ska datumet  ändras för ”Start”, Slut” och ” Sista anmälning”.

1-2. Redigera anmälningsformuläret
3. Leta efter ”Datum och tider”
4. Justera ”Start”, ”Slut” och ”Sista anmälning”
5. Spara

hello

hello

Branding – När dinkurs. inte ska synas

Utifrån kunden/deltagaren så kan du välja att låta Din Kurs försvinna så det ser ut som att anmälningshanteringssystemet kommer ifrån er.

  • Texten ”Anmälningssystemet levererat av: Din Kurs Sverige AB ” tas bort från ”INFORMATION” rutan
  • dinkurs. logotypen och text från Bekräftelsemailet
  • dinkurs. logotypen och text bort från inbjudan till att svara på uppföljningen/enkäten
  • Använda egen mail som användare av bekräftelsemail istället för no_reply@dinkurs.se
  • Länken till anmälningsformuläret är inte dinkurs.se utan er egen domän typ: anmalan.exempel.se
  • Bifoga filer i bekräftelsemail (ex PDF, WORD-dokument och bildfiler)
  • Låta deltagarna bifoga filer i samband med sin anmälan
  • Låt användaren ändra sina uppgifter själv. Du bestämmer själv vilka uppgifter som du vill att deltagaren ska kunna ändra. Fält som påverkar priset eller har begränsningar i antal kan deltagaren inte ändra på själv
  • I extrafältet ”Rullista med antal och pris” så kan du sätta start och slut tider på enstaka fält eller på hela extrafältet, exempelvis automatisk prisstegring, möjliggöra earlybird prissättning eller att tillfälligt erbjuda något speciellt.
  • Exportera fakturainformation, bland annat SIE filer och till Hoogia
  • Dölja popuprutan om att dela formuläret på facebook

Vi kan aktivera en, flera eller alla av ovanstående funktioner, ni väljer vad som passar er.

OBS!! Det enda vi inte kan ta bort Din Kurs ifrån är deltagarens kontoutdrag när anmälan betalas med kort.

Vad är Dinkurs?

Din kurs är ett system för att hantera deltagare.

Med detta sagt så har vi med tiden utvecklats till att bland annat skicka nyhetsbrev, göra enkätundersökningar samt hantera betalningar och redovisning.

Grunden i deltagarhanteringen är vårt anmälningsformulär. Med Din kurs så kan man göra enklare formulär där du tar emot anmälningar där du bara behöver deras kontaktuppgifter. Men vi stödjer även avancerade formulär där du till exempel kan hantera boende, rabatter, biljettförsäljning med platsbokning.

En stor uppgift när man administrerar deltagare är att få betalt av deltagarna. Vi har stöd för kortbetalning, SWISH-betalning, fakturering i er regi och fakturering i vår regi.

Obligatorisk e-faktura vid fakturering till offentlig sektor.. Den 1:a april år 2019 blev det lag på att offentlig sektor enbart skulle acceptera elektroniska fakturor. Om du väljer att använda vår fakturering så skickas fakturorna automatiskt elektroniskt till offentlig sektor, deltagaren anger då deras organisations-nummer eller GLN-nummer.

Vill du bli uppdaterad om Din Kurs?

Registrera dig för Din Kurs nyhetsbrev och få våra nyheter direkt till din inkorg