FAQ
Branding – När dinkurs. inte ska synas

Utifrån kunden/deltagaren så kan du välja att låta Din Kurs försvinna så det ser ut som att anmälningshanteringssystemet kommer ifrån er.

  • Texten ”Anmälningssystemet levererat av: Din Kurs Sverige AB ” tas bort från ”INFORMATION” rutan
  • dinkurs. logotypen och text från Bekräftelsemailet
  • dinkurs. logotypen och text bort från inbjudan till att svara på uppföljningen/enkäten
  • Använda egen mail som användare av bekräftelsemail istället för no_reply@dinkurs.se
  • Länken till anmälningsformuläret är inte dinkurs.se utan er egen domän typ: anmalan.exempel.se
  • Bifoga filer i bekräftelsemail (ex PDF, WORD-dokument och bildfiler)
  • Låta deltagarna bifoga filer i samband med sin anmälan
  • Låt användaren ändra sina uppgifter själv. Du bestämmer själv vilka uppgifter som du vill att deltagaren ska kunna ändra. Fält som påverkar priset eller har begränsningar i antal kan deltagaren inte ändra på själv
  • I extrafältet ”Rullista med antal och pris” så kan du sätta start och slut tider på enstaka fält eller på hela extrafältet, exempelvis automatisk prisstegring, möjliggöra earlybird prissättning eller att tillfälligt erbjuda något speciellt.
  • Exportera fakturainformation, bland annat SIE filer och till Hoogia
  • Dölja popuprutan om att dela formuläret på facebook

Vi kan aktivera en, flera eller alla av ovanstående funktioner, ni väljer vad som passar er.

OBS!! Det enda vi inte kan ta bort Din Kurs ifrån är deltagarens kontoutdrag när anmälan betalas med kort.

Vad är Dinkurs?

Din kurs är ett system för att hantera deltagare.

Med detta sagt så har vi med tiden utvecklats till att bland annat skicka nyhetsbrev, göra enkätundersökningar samt hantera betalningar och redovisning.

Grunden i deltagarhanteringen är vårt anmälningsformulär. Med Din kurs så kan man göra enklare formulär där du tar emot anmälningar där du bara behöver deras kontaktuppgifter. Men vi stödjer även avancerade formulär där du till exempel kan hantera boende, rabatter, biljettförsäljning med platsbokning.

En stor uppgift när man administrerar deltagare är att få betalt av deltagarna. Vi har stöd för kortbetalning, SWISH-betalning, fakturering i er regi och fakturering i vår regi.

Obligatorisk e-faktura vid fakturering till offentlig sektor.. Den 1:a april år 2019 blev det lag på att offentlig sektor enbart skulle acceptera elektroniska fakturor. Om du väljer att använda vår fakturering så skickas fakturorna automatiskt elektroniskt till offentlig sektor, deltagaren anger då deras organisations-nummer eller GLN-nummer.



Vill du bli uppdaterad om vårt Din Kurs?

Registrera dig för Din Kurs nyhetsbrev och få våra nyheter direkt till din inkorg