Funktion

Google analytics integration

Ta med dig analytics till dinkurs. och eventry.

Google Analytics används för att spåra webbplatsaktiviteten för besökarna, t.ex. sessionens varaktighet, sidor per session, avvisningsfrekvens etc. tillsammans med informationen om källan till trafiken. Det kan integreras med Google-annonser, med vilka man kan granska onlinekampanjer genom att spåra målsidans kvalitet och omvandlingar (mål). Mål kan inkludera tex. att en deltagare registrerar sig.

Läs mer på Wikipedia.

 

Skapa mål i analytics

Genom att ha korrekt konfigurerade mål kan Analytics förse dig med kritisk information, såsom antalet registreringar och konverteringsfrekvensen för din webbplats och ditt evenemang. Utan denna information är det nästan omöjligt att utvärdera effektiviteten på din webb och dina marknadsföringskampanjer.

Integrera analytics

Lägg till ditt Google Analytics-ID i systemet, och aktiviteterna på dina formulär kommer sedan att loggas i ditt Google Analytics-konto. Vi har också definierat händelser som gör det möjligt för dig att ytterligare övervaka i detalj och även observera var i processen som besökarna eventuellt tappas bort.

För mer detaljerade instruktioner om hur du lägger till ditt spårnings-id i dinkurs. och eventry. på ditt konto se nedan hjälpavsnitt.

Så här aktiverar du Google Analytics