Google Analytics används för att spåra webbplatsaktiviteten för besökarna, t.ex. sessionens varaktighet, sidor per session, avvisningsfrekvens etc. tillsammans med informationen om källan till trafiken. Det kan integreras med Google-annonser, med vilka man kan granska onlinekampanjer genom att spåra målsidans kvalitet och omvandlingar (mål). Mål kan inkludera tex. att en deltagare registrerar sig. Google analytics integration utan extra kostnad från Din Kurs.
Läs om hur det hela fungerar med Google analytics integrationen på Wikipedia.
Genom att du har korrekt konfigurerade mål kan Analytics förse dig med kritisk information, såsom antalet registreringar och konverteringsfrekvensen för din webbplats och alla dina evenemang. Utan den informationen så är det nästan helt omöjligt för dig att utvärdera effektiviteten på din webb och dina marknadsföringskampanjer.
Du lägger till ditt Google Analytics-ID i vårt system, all aktivitet på dina formulär kommer därefter att loggas på ditt Google Analytics-konto, smidigt och enkelt. Vi har även definierat händelser som gör det möjligt för dig att ytterligare övervaka i detalj och så du kan observera var i processen som besökarna eventuellt tappas bort för att se vad som eventuellt kan förbättras.
För mer detaljerade instruktioner om hur du lägger till ditt spårnings-id i dinkurs. och även på eventry. så titta via länken nedan för ett hjälpavsnitt.
Så här aktiverar du Google Analytics integration på Din Kurs.