Det kan tyckas självklart när man har vissa evenemang att det är en biljett som ska förmedlas om du till exempel är en teater eller anordnar ett musikevenemang. I andra fall om du till exempel arrangerar hundkurser eller certifieringar inom en yrkeskategori så är det kanske inte riktigt lika självklart. Sälj biljetter och scanna dem när du välkomnar deltagarna
Fördelen med att alltid erbjuda en biljett är att besökaren verkligen känner att den fått något för pengarna direkt. De får en omedelbar tillfredställelse och du som arrangör har gjort ett större intryck hos deltagaren redan i första mötet med ditt företag. Se till att bara genomförd kort och Swishbetalning ger en biljett.
När en deltagare gör ett köp så får den automatiskt ett bekräftelsemail. I detta bekräftelsemail så bifogas biljetten.
Biljetten som deltagaren fått i sitt bekräfelsemejl kan du som arrangör registrera i ”dörren”. Då prickas deltagaren av och du vet att den är på plats. Systemet kontrollerar i realtid att biljetten är giltig till evenemanget och att den inte är använd tidigare. Appen är givetvis helt gratis och det ingår att du kan scanna med en smart enhet, behöver du flera enheter så kontakta vår support så hjälper vi dig så du kan använda så många smarta enheter som du behöver.
Kunden kan logga in på eventry. och se alla köp där. På kundens sida på Eventry kan biljetten och även bekräftelsemailet hittas om deltagaren skulle råka slarva bort sitt bekräftelsemejl och därefter kan deltagaren återigen skicka ut en kopia av bekräftelsemailet till sig själv.
Det ger ditt evenemang det där lilla extra med att bifoga en biljett i bekräftelsemailet.
Kontakta supporten så hjälper vi till att aktivera biljetter på ditt evenemang.