Med vårt system så underlättar vi för dina deltagare och besökare att dela sin upplevelse. Att dina kunder delar ditt evenemang och ditt företags profil är en viktig och effektiv kanal för er att nå ut till rätt målgrupp. Så dela evenemang på sociala medier binder ihop deltagare och sprider ordet om ditt evenemang
Vi fokuserar på att ge dina deltagare möjligheter att dela sitt deltagande på dina evenemang på sociala medier. Detta då det är en hög sannolikhet att deltagaren har kontakter i sitt nätverk som även dem är intresserade av att delta i det delade evenemanget.
Via delningen kan potentiella deltagare enkelt läsa kortfattat om evenemanget och även komma till evenemangets presentation och anmälan.
Börja med att skapa ett formulär
1) En hashtag. Varje evenemang behöver en hashtag så snacket blir unikt för just det här evenemanget!
2) Marknadsföring på Facebook är underskattat och bra att sprida snacket.
3) Få en relevant person för typen av evenemang att tweeta och instagrama.
4) Uppmuntra att bilder och filmer gällande evenemanget delas vidare.
5) Återdela konversationer på Facebook, Instagram och Twitter.
6) En Facebook grupp är en bra grogrund för din fanskara att växa.